FELÚJÍTOTT HÁTSÓ HIDAK

Torziós tengely a francia autókra jellemző hátsó felfüggesztés. A hátsó híd azonban nem csak a hátsó felfüggesztés tengelyéből áll. A teljes hátsó felfüggesztés ezenfelül magában foglalja a lengőkarokat és a torziós rudakat. A fent felsorolt elemek egy egységet alkotnak.

A hátsó híd felfüggesztésű autó minden felhasználójának számolnia kell a tömítések és a tűcsapágyak rendszeres cseréjével, mielőtt a lengőkar gömbfeje és a tengely sérülésére kerülne sor csapágy illesztésnél. Egy új tengely beszerzése, amennyiben nem sikerül a régít felújítani, már jelentős költséggel jár. Legtöbbször ez megoldható – ez esetben jelentős megtakarítást jelent. Gyakran visszaélnek az autótulajdonosok tudatlanságával és csupán egy csupasz hátsó hídat kinálnak fel, ilyenkor az ügyfél úgy gondolja, hogy ezzel megoldotta próblémáját, pedig ez csak a hátsó felfüggesztés csak eleme.

Hátsó híd szemszögből az autók két csoportra oszthatók:

  1. egy részük a keresztrúd végére tartósan beágyazott tengelycsapokkal rendelkező hátsó híddal rendelkeznek.
    Lengőkarok az előzetesen belepréselt tűcsapágyakkal felkerülnek a keresztrúd két végére. Ebbe csoportba következők autó márkák tartoznak: Peugeot 206, Peugeot 106, Peugeot 405, Peugeot Partner, Citroen Saxo, Citroen Ax, Citroen Berlingo, Citroen Picasso;
  2. más részük a keresztrúdba beágyazott tűcsapágyakkal vannak felszerelve.
    A csapok a lengőkarokba vannak beágyazva és a kerestrúdba becsusztatva. Ebbe a csoportba tartoznak a: Peugeot 309, Peugeot 306, Peugeot 205, Citroen Xsara, Citroen Zx autó márkák.

A hátsó híd egy egyedi felfüggesztés, így sok támogatója de sok ellenzője is van. Az előbbiek tartósnak és problémamentesnek, míg az utóbbiakat törékenynek és sérülékenynek tartják. Egy biztos, hogy ez a részegység egyrészt a természetes üzemeltetési kopásnak, másrészt az egyéb jellegű károsodásnak is ki van téve. A helyreállítási folyamatot az alábbiakban röviden ismertetjük, hogy elmélyítsük a hátsó híd felépítésével kapcsolatos ismereteket:

  1. Tűcsapágyak és tömítők cseréje
  2. A hátsó híd csapok cseréje
  3. A lengőkarok csapágyházak ellenőrzése és esetleges felújítása
  4. A stabilizátor rudat rögzítő ház ellenőrzése és esetleges felújítása
  5. A stabilizátor rudat rögzítő ajzat ellenőrzése és esetleges javítása
  6. A hátsó hídat rögzítő csapágyak ellenőrzése és esetleges cseréje
  7. A hátsó híd elemeinek – lengőkarok, tengelytest keresztrúd, stabilizátor pálcák – ellenőrzése ütközések során bekövetkezett sérülések szemszögéből észlelt sérülések esetén azok cseréje
  8. Torziós rudak ellenőrzése és tisztítása, menetes csatlakozások ellenőrzése és kalibrálása

Szervizünk a Citroen, a Renault és a Peugeot márka autók hátsó hidak felújításával és cseréjével foglalkozik. A hátsó felfüggesztés javításában szerzett sokéves tapasztalatra alapozva véleményt nyilváníthatunk a hátsó híd szakszerű cseréjével kapcsolatban. Hátsó híd összetettsége miatt a téma nem egyszerű, de a kijavított autók száma és többéves tapasztalatunk tudatában szakértők vagyunk ezen a területen.

Az új eredeti alkatrészek felhasználásával, szakszerűen felújított hátsó híd technikai paraméterei semmivel sem rosszabbak egy új hátsó hídnál, mely viszont sokkal drágább. A hátsó híd felújítása magában foglalja a sérült elemek cseréjét, miközben a hátsó híd többi alkatrészei sértetlenek maradnak. Egy új híd vásárlása estén, az ügyfél kifizeti a kopásnak nem kitett elemek árát is, amelyek gyártási költségei magasak. Cégünk felújít más szervizekben leszerelt és részükre futárral eljuttatott Citroen, Peugeot és Renault hátsó hídakat.