AJÁNLAT A HÁTSÓ FUTÓMŰ JAVÍTÁSÁRA

Ha Ön egy francia gyártmányú autó tulajdonosa vagy felhasználója, legyen az Peugeot, Citroen vagy Renault, akkor valószínűleg tisztában van azzal, mi a hátsó híd. Ez egy szokásos megoldás, amelyet ezek a gyártok használnak a hátsó felfüggesztésnél. A torziós hátsó hídnak, mivel ilyen névvel is találkozhatunk, számos előnye van, de vannak hátrányai is. De ne essünk pánikba és ne fájon a fejünk azon, hogy miért vettem egy “franciát”? Tapasztalatból tudjuk, hogy minden autómárkának van valamilyen konstrukciós hibája, mely legtöbbször egy meghatározott kompromisszum eredménye. Pontosan ez eredményezi bizonyos alkotó elemek gyorsabb kopását is ebben nincs semmi szokatlan. Gyakorlatilag hasonló szabály vonatkozik minden más termékre, ezért nyugodtan kijelenthetjük, hogy semmi sem tökéletes.

Az ilyen típusú felfüggesztés nagy előnye a rendkívül magas utazási komfort. Függetlenül attól, hogy Renault, Peugeot vagy Citroen autót vezetünk lakott területeken vagy hosszabb utazások során, változó minőségű útviszonyok mellett, az utazás minősége mindig megmarad. Ezenkívül a hátsó futóműnek köszönhetően az autónak kanyarokban jobb az úttartása és úgy tűnik, hogy tapad az aszfaltoz. Minden bizonnyal ez is a vezetés biztonságát növelő tényező. Érdemes figyelembe venni azt is, hogy ez a konstrukciós megoldás rendkívül könnyen szétszerelhető, ami megkönnyíti és felgyorsítja a szükséges javításokat vagy felújításokat. Álljunk meg itt egy pillanatra, mert ez összefűgg a hátsó híd már említett sérülékenységével, mely sok esetben a rossz állapotban lévő útjaink eredménye. A hátsó felfüggesztés legkevésbé tartós elemei a tűcsapágyak, melyek a lengőkart gömbfejre támaszkodnak. A csapágyak időben végrehajtott cseréje növeli a hátsó híd esélyeit a hosszabb élettartalomra. Ez a megoldás azonban nem minden esetben jelent hosszútávú megoldást problémánkra, mivel a csere csak néhány ezer kilométerrel hosszabbíthatja meg a hátsó híd élettartamát. Ezért a tűcsapágyak ellenőrzése és cseréje során érdemes nagyobb figyelmet fordítani a lengőkar állapotára, mivel a tengelyen jelentkező legkisebb károsodási tünetek a közeljövőben már a teljes hátsó híd felújítását fogják eredményezni.

Miből áll a hátsó híd javítása?

Igaz, hogy néhány mondatban nem lehet leírni a teljes folyamatot, de nagyvonalakban ez következőképpen néz ki:

  • az első szakaszban megtörténik a lengőkarok eltávolítása és a hátsó híd csőtengelyének szétszerelése
  • ezt követően a hátsó híd elemein lerakodott szennyeződést és rozsdát homokfúvással megtisztítják
  • a megtisztított elemek speciális korróziógátló festékkel vonják be
  • a következő szakaszban megtörténik a csapágyak illesztés, valamint a híd tengelytest összeszerelése hidraulikus prés segitségével, ami kizárja a tengely esetleges deformálódását
  • a hátsó híd felújítási folyamatának befejezéseként megtörténik a tengely axiális geometriának ellenőrzésé és a torziós rudak felszerelése

 

Mit érdemes még tudni?

Ha egy nem szokványos hátsó tengelyed van, elég elküldeni nekünk, a felújítás után a hátsó hidat visszaküldjük 2 évés garanciaval megtett kilométerektől függetlenül! Élhet egy másik lehetőséggel is – ha fontos az idő, megrendelheti az autójához ajánlott hátsó hídat, kicseréli azt a saját műhelyben, és visszaküldi nekünk a régit. Az általunk javasolt együttműködési feltételek figyelembe veszik az Ön idejét és anyagi lehetőségeit, garantáljuk a gyors eredményt és a vonzó árakat. Amennyiben további információra van szüksége, vegye fel a kapcsolatot szakembereinkkel.